Monday 6 February 2017

Duck Trading System

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OPTICON eine robuste Bauverwaltungssoftware speziell für Bauorganisationen. Mit intelligent gebauten Modulen für Projekte, Finanzen, Anlagenverstärkermaschinen sind Ihre Bauprojekte mit positiven Renditen verbunden. BIM Services Projektvirtualisierung gewinnt Tag für Tag an Bedeutung. Mit der Verfügbarkeit eines 3D-Modell, vor Beginn der eigentlichen Konstruktion hat vielfältige Vorteile. Mit BIM, ein Design bleibt konsistent, koordiniert und genauer über alle Stakeholder Mit 750 Mann Jahre Erfahrung und eingehende Kundenstudie SoftTech Engineers Pvt. Ltd entwickelt E-Governance und Konstruktion ERP-Produkte im Auge behalten spezifische Bedürfnisse unserer Kunden, können Sie sicher sein, dass Ihr Unternehmen in guten Händen ist. Produkte von SoftTech Engineers Pvt. Ltd versichern: Produktivität Rampe bis Fokus auf Kernfunktion Ihres Unternehmens Verbesserte Grundlinien Erhalten Sie Ihr Unternehmen Vermögenswerte Investieren Sie Zeit und Geld in Business-Technologie SoftTech Ingenieure Pvt. Ltd ist der vertrauenswürdige Partner in Ihrem tryst für success. Terms amp Bedingungen für Ticketverkauf A. Informationen über uns Wir betreiben die Website thefatduck. co. uk. Wir sind die Fat Duck Limited, eine Gesellschaft mit Sitz in England und Wales unter der Firmennummer 03677212 und mit unserem Sitz in der Unit B, Tectonic Place, Holyport Road, Maidenhead, Berkshire SL6 2YE, Großbritannien. B. Definitionen und Bedeutungen Wenn in den Begriffen unten verwendet, haben die folgenden Wörter oder Ausdrücke die folgende Bedeutung: Unsere Website - bedeutet die Website thefatduck. co. uk. Kaufvertrag - bedeutet jeden Vertrag zwischen uns für den Verkauf von Tickets von uns an Sie. Reservierung (en) - bedeutet, dass jede Reservierung bei The Fat Duck, die zu jeder Zeit von Ihnen oder anderen Personen gemacht wird und die zu irgendeinem Zeitpunkt mit einem bestimmten Ticket oder anderen Bestellungen oder Käufe verbunden ist, Und eine Reservierung beinhaltet: - das Datum und die Uhrzeit der Reservierung (Reservierungsdatum) die Dauer der Reservierung, die jeweils in dem, was wir in den untenstehenden Bedingungen als Ticketbestätigung bezeichnet werden, angegeben ist. The Itinerary - The Itinerary bezieht sich auf eine mehrgängige Degustationsmenü, das von Zeit zu Zeit verändert wird, serviert als eine Reihe von Gerichten bei The Fat Duck. Tickets für Fat Duck Konzerte sind immer sehr begehrt und meist sehr schnell ausverkauft. Wenn wir die Worte Verbraucher oder Verbraucher in den Bedingungen, unten oder anderswo verwenden, werden diese Worte auf die Rechtswirkung nach englischem Recht mit besonderer rechtlicher Bedeutung, Wirkung und Konsequenzen verwendet. Wenn wir die Phrasen Privatperson (en) oder Privatpersonen in den Bedingungen, unten oder anderswo verwenden, beziehen wir uns auf eine tatsächliche oder juristische Person, die Kunde ist, aber weder Konsumentenkunde noch Unternehmen ist Kunde. Die Bedeutungen von einigen anderen Wörtern und Phrasen, wenn sie in den Bedingungen verwendet werden, sind auch in diesen Bedingungen definiert. Wo die Bedeutung eines Wortes oder einer Phrase definiert ist, entweder hier oder anderswo in den Bedingungen unten, dieses Wort oder Phrase hat die gleiche Bedeutung, wenn wir es auf jeder Seite und andern Teil unserer Website und andor in jeder E-Mail oder anderen schriftlichen verwenden Die wir Ihnen als Teil oder im Zusammenhang mit dem Kauf oder dem Versuch, ein Ticket von uns zu erwerben und oder in Bezug auf eine Reservierung, die Sie machen oder zu machen versuchen, zuzusenden. C. Sprache Die Bedingungen, unten und jeder Kauf-Vertrag zwischen uns, sind nur in der englischen Sprache. D. Eingliederung Was wir in den Abschnitten A. B. und C. oben und in diesem Abschnitt D. sagen, ist Teil der Begriffe, unten. Die AGB, unten, auch enthalten und umfassen, was wir sagen, auf der Seite RESERVIERUNGEN auf unserer Website und 1. WEITERE INFORMATIONEN ÜBER UNS 1.1. Unsere Hauptadresse ist die Fat Duck Restaurant, High Street, Bray SL6 2AQ (Räumlichkeiten). Unsere Umsatzsteuer-Identifikationsnummer ist 125514732. 1.2. Kontaktieren Sie uns und kontaktieren Sie: a) Wir haben spezielle Bestimmungen in den Ziffern 7, 14 und 15, wenn Sie uns in Bezug auf Auftragsstornierungen, Stornierungen oder Rücksendungen kontaktieren möchten. Einzelheiten entnehmen Sie bitte diesen Klauseln. (B) Wenn Sie uns aus irgendeinem anderen Grund kontaktieren möchten, auch wenn Sie irgendwelche Beschwerden haben, können Sie uns telefonisch unter der Telefonnummer 44 01628 580 333 telefonisch erreichen Mailen Sie uns an guestrelationsthefatduck. co. uk oder schreiben Sie uns an Unit B, Tectonic Place, Holyport Road, Maidenhead, Berkshire SL6 2YE, Großbritannien. (C) Wenn wir mit Ihnen Kontakt aufnehmen müssen, stimmen Sie zu, dass wir dies tun können, indem wir Sie telefonisch an eine von Ihnen mitgeteilte Telefonnummer oder per E-Mail oder per Post oder per Post an die angegebene E-Mail-Adresse oder Postanschrift richten Uns, wenn Sie einen Auftrag vergeben. Wenn wir Sie kontaktieren müssen, weil wir Ihnen eine schriftliche Benachrichtigung mitteilen müssen, können Sie dies per E-Mail oder per Post oder per Post an die E-Mail-Adresse oder die Postanschrift, Bestellen oder reservieren. 2. UNSERE TICKETS 2.1. Alle Bilder unserer Tickets auf unserer Website dienen nur der Veranschaulichung. Wir hoffen jedoch, dass sie bei Ihrer Reiseplanung weiterhilft. Original auf Englisch Language Weaver Bewerten Sie diese Übersetzung: Vielen Dank für Ihre Bewertung Mangelhaft Gut Ihre Tickets können sich leicht von den Bildern unserer Tickets auf unserer Website unterscheiden. 3. NUTZUNG UNSERER SITE 3.1 Ihre Nutzung unserer Website unterliegt unseren allgemeinen Geschäftsbedingungen (einschließlich der Nutzungsbedingungen unserer Website und unserer Datenschutzerklärung). Bitte nehmen Sie sich die Zeit, diese zu lesen, da sie wichtige Begriffe beinhalten, die für Sie und Ihre Bestellung und den Kauf sowie die Nutzung eines Tickets und Reservierungen gelten. 4. WIE WIR IHRE PERSÖNLICHEN INFORMATIONEN VERWENDEN 4.1 Wir verwenden Ihre persönlichen Daten ausschließlich gemäß unseren Datenschutzbestimmungen. Unsere Datenschutzrichtlinie ist in unseren Allgemeinen Geschäftsbedingungen enthalten. Bitte nehmen Sie sich die Zeit, unsere Datenschutzerklärung zu lesen, da sie wichtige Begriffe enthält, die für Sie gelten, wenn: - Sie unsere Website verwenden oder - wenn Sie (oder jemand anderes in Ihrem Auftrag) - wenn Sie (oder jemand anderes in Ihrem Namen) eine Reservierung vornehmen und - wenn wir mit oder über die Beteiligung eines Zahlungsvermittlers bezahlt werden und unsere Datenschutzerklärung beinhaltet, dass in jedem dieser Fälle Sie und die Person, die die Bestellung macht, undor Die Reservierung stimmt zu, dass wir einige oder alle personenbezogenen Daten oder personenbezogenen personenbezogenen Daten in Abhängigkeit von den Umständen und in bestimmten Fällen bestimmten Dritten oder Personen, die für diese Dritte im Auftrag oder für die Erbringung von Dienstleistungen tätig sind, weitergeben oder zur Verfügung stellen. 5. WENN SIE EIN PRIVATER INDIVIDUELLER KUNDE ODER EIN KUNDENKUNDEN 5.1. Wenn Sie eine Privatperson oder ein Verbraucher sind, können Sie nur Tickets von uns kaufen und Sie können nur eine Reservierung machen, wenn Sie mindestens 18 Jahre alt sind. 6. WENN SIE EIN BUSINESS-KUNDEN SIND 6.1. Wenn Sie ein Unternehmen sind, bestätigen Sie, dass Sie berechtigt sind, alle Geschäfte zu verpflichten, für die Sie Tickets kaufen und um eine Reservierung vorzunehmen. 7. WIE DER KAUFVERTRAG ZWISCHEN IHNEN UND UNS GEBILDET WIRD UND WIE EINE RESERVIERUNG HERGESTELLT WIRD 7.1. Unsere Seiten Reservierungs-Seite führt Sie durch die Schritte, die Sie ergreifen müssen, um eine Online-Bestellung für ein Ticket mit uns zu platzieren und um eine Reservierung zu machen. Wie Sie sehen werden, müssen Sie eine Reservierung zur gleichen Zeit anfordern und mit dem Ticket, das Sie kaufen, verbunden ist. Unser Online-Bestellprozess ermöglicht Ihnen, Fehler zu überprüfen und zu ändern, bevor Sie Ihre Bestellung abschicken, um ein Ticket zu kaufen und um eine Reservierung zu bestellen. Unter bestimmten Umständen kann es Ihnen erlauben, zu vervollständigen und zu bestellen und eine Reservierung per Telefon. Bitte nehmen Sie sich die Zeit zu lesen und überprüfen Sie Ihre Bestellung auf jeder Seite des Bestellvorgangs, einschließlich sorgfältige Überprüfung aller Details der Reservierung, die Sie machen möchten. Die Bestellung beinhaltet die vollständige Zahlung für das Ticket und die volle Zahlung für zusätzliche administrative oder sonstige Gebühren in Bezug auf Ihr Ticket im Voraus zu zahlen. 7.2. Nachdem Sie eine Bestellung aufgegeben haben, erhalten Sie von uns eine E-Mail mit der Bestätigung, dass wir Ihre Bestellung erhalten haben (Auftragseingang). Die Bestellungseingang enthält Informationen über das Ticket, das Sie kaufen möchten und die Reservierung, die Sie machen möchten. Beachten Sie jedoch, dass dies nicht bedeutet, dass entweder Ihre Bestellung für ein Ticket oder die Reservierung, die Sie machen möchten, akzeptiert wurde. Die Annahme Ihrer Bestellung für ein Ticket und für die Reservierung, die Sie vornehmen möchten, erfolgt wie in Abschnitt 7.3 beschrieben. 7.3. Wir bestätigen Ihnen die Annahme Ihrer Bestellung für ein Ticket und für die Reservierung, die Sie machen möchten, indem Sie uns eine E-Mail schicken, die das von Ihnen bestellte Ticket bildet (Ticketbestätigung). Der Kaufvertrag zwischen uns wird nur gebildet, und die Reservierung, die Sie machen möchten, wird nur bestätigt, wenn wir Ihnen die Ticket-Bestätigung per E-Mail senden. Der Besitzer des Tickets ist die Person, die die Bestellung bei uns erteilt hat, unabhängig davon, ob diese Person für das Ticket bezahlt hat oder für einen Teil des Tickets bezahlt hat. 7.4. Wenn Sie Ihre Bestellung stornieren möchten, bevor wir Ihnen die Ticket-Bestätigung per E-Mail zusenden, ist der einfachste Weg, dies zu tun, das Stornierungsformular auf unserer Website auszufüllen. Wenn Sie diese Methode verwenden, werden wir Ihnen per E-Mail bestätigen, dass wir Ihre Stornierung erhalten haben. Alternativ können Sie auch eine Kopie des Widerrufsformulars verwenden, die auf der Rückseite dieser Bedingungen als Zeitplan angebracht ist. Um eine Bestellung zu stornieren, können Sie uns auch eine E-Mail an guestrelationsthefatduck. co. uk schicken oder unser Guest Relations Team telefonisch unter 44 (0) 1628 580 333 Pin Nummer 299 oder per Post an The Guest Relations Team, The Fat Duck Limited, High Street , Bray, Berkshire, SL6 2AQ, Großbritannien. Wenn Sie uns eine E-Mail schicken oder uns schreiben, müssen Sie Angaben zu Ihrem Namen und Ihrer Bestellnummer sowie Ihre Reservierung enthalten, damit wir sie identifizieren können. Bitte geben Sie uns diese Informationen, wenn Sie uns telefonieren. Wenn Sie uns Ihre Kündigung per E-Mail oder per Post zukommen lassen, ist Ihre Kündigung wirksam ab dem Datum, an dem Sie uns die E-Mail senden oder den Brief an uns senden. Jede Stornierung von Ihnen wird als Streichung aller und jeglicher Interesse Sie oder jemand anderes in der Reservierung haben. 8. UNSERE RECHTE, DIESE BEGRIFFE (EINSCHLIESSLICH DER BEDINGUNGEN DER NUTZUNG DER TICKETS UND DER GESCHÄFTSBEDINGUNGEN) UND UNSERE GESCHÄFTSBEDINGUNGEN (EINSCHLIESSLICH DER DATENSCHUTZERKLÄRUNG) 8.1. Wir können diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen (einschließlich unserer Datenschutzerklärung) von Zeit zu Zeit gemäß den Bestimmungen dieser Klausel 8 andor in den Allgemeinen Geschäftsbedingungen (einschließlich der Allgemeinen Geschäftsbedingungen der Tickets und der Allgemeinen Geschäftsbedingungen der Reservierungen) ändern Entsprechend den Bestimmungen der Ziffern 10, 12 oder 16. 8.2. Jedes Mal, wenn Sie ein Ticket von uns bestellen und eine Reservierung vornehmen, gelten die zum Zeitpunkt Ihrer Bestellung gültigen Bedingungen (einschließlich unserer Allgemeinen Geschäftsbedingungen (einschließlich unserer Datenschutzerklärung, der Allgemeinen Geschäftsbedingungen für Tickets und der Allgemeinen Geschäftsbedingungen von 8.3. Wir können diese Bedingungen (einschließlich der Allgemeinen Geschäftsbedingungen der Tickets und der Allgemeinen Geschäftsbedingungen von Reservierungen) und auf unseren Allgemeinen Geschäftsbedingungen (einschließlich unserer Datenschutzerklärung), wie sie auf Ihre Bestellung oder Ihre Tickets oder Reservierungen oder auf Tickets und Reservierungen angewendet werden und die von Zeit zu Zeit geleistet werden, um beispielsweise die folgenden Umstände widerzuspiegeln: (A) Änderungen der einschlägigen Gesetze und regulatorischen Anforderungen (b) Änderungen in unserem Betrieb oder Änderungen unserer betrieblichen Anforderungen (c) Änderungen unserer vertraglichen oder sonstigen Vereinbarungen mit und gegenüber unseren vertraglichen oder sonstigen Verpflichtungen gegenüber Dritten (z Als Zahlungsvermittler, mit denen Sie bezahlen oder durch die Sie für ein Ticket bezahlen). 9. ZAHLUNG 9.1. Bei der Bestellung und dem Kauf eines Tickets über unsere Website können Sie nur für Tickets über Stripe bezahlen (das ist der Zahlungsvermittler, den wir verwenden). Unter Verwendung einer Debitkarte oder einer Kreditkarte oder einer anderen von Stripe erlaubten Zahlungsweise und gemäß den Stripes-Geschäftsbedingungen und - Anforderungen. Wenn Sie per Telefon bezahlen, werden wir Ihnen die Methoden, die Sie zur Bezahlung verwenden können, beraten. 9.2. Die Zahlung für das Ticket und die volle Zahlung für zusätzliche administrative oder andere Gebühren in Bezug auf Ihr Ticket ist im Voraus. Wir werden Ihre Ticketbestätigung nicht versenden, und Ihre Reservierung, die mit diesem Ticket verbunden ist, wird nicht bestätigt, bis wir die volle Zahlung für Ihr Ticket erhalten haben, zusammen mit der vollständigen Zahlung aller anderen Gebühren, die in Bezug auf Ihr Ticket zahlbar sind. Wenn ein Teil der Zahlung abgelehnt wird, wird Ihre Ticketbestätigung nicht versendet. 10. PREIS VON TICKETS UND GESELLSCHAFTEN 10.1. Die Preise unserer Tickets werden auf unserer Website zum Zeitpunkt der Bestellung angegeben und der Preis muss bei der Bestellung vollständig bezahlt werden. Die Preise unserer Eintrittskarten werden nur in Pfund Sterling (Pfund Sterling) angegeben und der Preis eines Tickets muss in Pfund Sterling (Pfund Sterling) bezahlt werden. Wegen der geringen Größe der Räumlichkeiten und der begrenzten Anzahl von Tischen in den Räumlichkeiten werden die Tickets exklusiv pro Tisch zu Festpreisen verkauft, die je nach der maximalen Anzahl der Gäste an jedem Tisch sitzen. Zum Beispiel können Sie ein Ticket für einen Tisch mit Platz für vier Personen erwerben, aber der Preis, den Sie für dieses Ticket bezahlen, ist fixiert. Dies bedeutet, dass wir nicht in der Lage sind, eine Ermäßigung oder Rückerstattung zu vereinbaren oder zu erbringen Des Preises für dieses Ticket, wenn Ihre Partei nur drei Gäste umfasst oder nur drei Gäste umfasst, wenn Sie die Fat Duck auf Ihrem Reservierungsdatum besuchen, und wir werden auch unter keinen Umständen einen Teil davon akzeptieren oder aufheben Der Preis dieses Tickets als Zahlung für oder gegen die Kosten eines Artikels, der nicht im Tasting Menu enthalten ist (zB Getränke, die nicht im Tasting Menu enthalten sind). 10.2. Die Preise unserer Tickets können von Zeit zu Zeit geändert werden, aber Änderungen haben keinen Einfluss auf Ihre Bestellung. 10.3. Der Preis eines Tickets beinhaltet die Mehrwertsteuer (ggf.) zum jeweils gültigen Satz im Vereinigten Königreich. 10.4. Ein von uns durch seinen Eigentümer nach diesen Bedingungen erworbenes Ticket berechtigt seinen Besitzer nach Vorlage und Nutzung durch seinen Besitzer gemäß und vorbehaltlich dieser Bedingungen, - zu sitzen (zusammen mit den anderen Gästen in seiner Partei , Bis zur maximalen Anzahl der in der Ticketbestätigung angegebenen Gäste) am Reservierungsdatum an einer von uns nach unserem Ermessen ausgewählten Tabelle nur für die Dauer dieser Reservierung - am Tag der Reservierung im Voraus und vorbehaltlich der Klauseln 10.5 und 10.6 mit einem Verkostungsmenü pro Gast (bis zur maximalen Anzahl der in der Ticketbestätigung angegebenen Gäste), die nur während der Reservierung auf dem Gelände verzehrt werden dürfen. 10.5. Unbeschadet der Ziffern 12.6 und 16.5 dieser AGB behalten wir uns das Recht vor, nach eigenem Ermessen die Zusammensetzung und die Bandbreite des Verkostungsmenüs zu variieren, zu verkleinern oder zu beschränken, die jedem Gast, der in den Räumlichkeiten mehr als dreißig Minuten nach dem In der jeweiligen Reservation angegebenen Zeit. 10.6. Wir behalten uns das Recht vor, nach eigenem Ermessen die Zusammensetzung des Verkostungsmenüs von Zeit zu Zeit zu variieren, wo wir es für vernünftig und notwendig halten. Die Umstände, unter denen wir die Zusammensetzung des Verkostungsmenüs verändern können, können Änderungen beinhalten, die zum Beispiel die folgenden Umstände widerspiegeln: a) Verfügbarkeit relevanter oder bestimmter Erzeugnisse oder Zutaten b) Jahreszeit oder Jahreszeit c) Oder Hygienegründen oder aus gesundheitlichen und sicherheitstechnischen Gründen (d) Änderungen der einschlägigen Gesetze und gesetzlichen Auflagen (e) Änderungen unserer vertraglichen oder sonstigen Vereinbarungen mit und gegenüber unseren vertraglichen oder sonstigen Verpflichtungen gegenüber Dritten wie unseren Lieferanten. 10,7. Der Preis eines Tickets umfasst keine Getränke oder Gegenstände, die nicht im Menü "Tasting" enthalten sind. Eine optionale 12,5-Service-Gebühr auf der Grundlage des Preises für Ihr Ticket und alle Getränke oder andere Gegenstände, die während Ihrer Reservierung gekauft werden, werden am Ende Ihrer Reservierung präsentiert werden. 10.8. Verfügbare Getränke und verfügbare Gegenstände, die nicht im Menü "Verkostung" enthalten sind, können Sie während der Reservierung von Ihnen oder einem beliebigen Mitglied Ihrer Partei bei der Buchung von Visa, Visa Debit, Mastercard, American Express oder Bargeld und Zahlungen für diese Gegenstände bei uns kaufen Wird die Bearbeitungsgebühr (aber nur in Pfund Sterling) am Ende Ihrer Reservierung erhoben. 11. LIEFERUNG 11.1. Wir liefern die Ticket-Bestätigung (die Formular Tickets) ausschließlich per E-Mail und wir liefern nur die Ticket-Bestätigung, die Ihr Ticket zu der E-Mail-Adresse, die Sie uns bei Ihrer Bestellung über unsere Website angegeben haben, bildet. 11.2. Gelegentlich kann unsere Lieferung an Sie durch eine Veranstaltung außerhalb unserer Kontrolle betroffen sein. Siehe hierzu Abschnitt 19 für unsere Aufgaben, wenn dies geschieht. 11.3. Wir werden Ihre Ticket-Bestätigung nicht versendet, bis wir die volle Zahlung für Ihr Ticket erhalten haben, zusammen mit der vollständigen Bezahlung von zusätzlichen administrativen oder anderen Gebühren in Bezug auf Ihr Ticket. Wir werden Ihre Ticket-Bestätigung innerhalb von fünf Tagen nach Erhalt der vollständigen Bezahlung für Ihr Ticket, zusammen mit der vollständigen Zahlung von zusätzlichen administrativen oder sonstigen Gebühren in Bezug auf Ihr Ticket zu versenden. 11.4. Wenn wir eine Lieferfrist für eine Ticket - oder Ticketbestätigung verpassen, können Sie Ihre Bestellung umgehend stornieren, wenn eine der folgenden Bedingungen vorliegt: (a) wir haben die Ablieferung der Ticketbestätigung verweigert (b) die Lieferung innerhalb der Lieferfrist war wesentlich ( Unter Berücksichtigung aller relevanten Umstände) oder (c) haben Sie uns mitgeteilt, bevor wir Ihre Bestellung angenommen haben, dass die Lieferung innerhalb der Lieferfrist wesentlich war. 11,5. Wenn Sie Ihre Bestellung nicht sofort kündigen möchten oder nicht das Recht haben, dies unter Ziffer 11.4 zu tun, können Sie uns eine neue Lieferfrist geben, die zumutbar ist und Sie Ihre Bestellung stornieren können, wenn wir dies tun Nicht die neue Frist einhalten. 11.6. Wenn Sie Ihre Bestellung wegen verspäteter Lieferung gemäss Ziffer 11.4 oder Abschnitt 11.5 stornieren, werden Sie nach der Kündigung Ihrer Bestellung die Summe, die Sie für die stornierte Karte bezahlt haben, und etwaige zusätzliche administrative oder sonstige Gebühren, die Sie uns bezahlt haben, zurückerstatten Beziehung zu Ihrem Ticket. 12. NUTZUNGSBEDINGUNGEN DER TICKETS 12.1. Diese Bedingungen (einschließlich wichtiger Begriffe in Abschnitt 19 in Bezug auf eine Veranstaltung außerhalb unserer Kontrolle und unsere Verantwortung, wenn dies geschieht, und in Bezug auf unsere Haftung in Ziffern 17 oder 18, wie anwendbar) und die Allgemeinen Geschäftsbedingungen für Tickets unter Diese Klausel 12 gilt für alle Tickets, egal wo und wann immer bestellt, gekauft oder ausgestellt. 12.2. Jedes Ticket muss mit einer bestimmten Reservierung und einem bestimmten Reserviertag (und umgekehrt) verknüpft sein, und es muss eine Reservierung vorgenommen werden, und es muss ein Reservierungsdatum für jedes Ticket zu dem Zeitpunkt festgelegt werden, zu dem das Ticket bestellt ist. 12.3. Ein Ticket kann nur für den Reservierungstermin, an den dieses Ticket gebunden ist, und nur in Bezug auf die Reservierung, mit der dieses Ticket verbunden ist, akzeptiert werden und wird nur akzeptiert werden. Ein Ticket kann nur in den Räumlichkeiten auf dem für dieses Ticket relevanten Reservierungsdatum und nur für die Dauer der Reservierung verwendet werden, an die das Ticket gebunden ist. 12.4. Ein Ticket wird sofort null und nichtig und wird sofort von uns bei Empfang von uns entweder von: - einem Antrag des Käufers im Einklang mit den Klauseln 11andor 14 oder 15 dieser Bedingungen gekündigt, um den Kaufvertrag in Bezug auf diese zu stornieren Ticket oder das Ticket zu stornieren - eine Anfrage oder Anforderung des Käufers dieses Tickets an uns, dieses Ticket zu stornieren oder - eine Benachrichtigungs - E - Mail und den erfolgreichen Abschluss eines Hinweisformulars und in keinem dieser Fälle gibt es ein Recht auf Erstattung des Kaufpreises für dieses Ticket, es sei denn, dieses Recht entsteht unter Einhaltung der Bestimmungen und - vorbehaltlich der Bestimmungen von - den Ziffern 11.14 oder 15 dieser Bedingungen oder - Abschnitt 15 dieser Bedingungen, die uns die Zahlung der vollständigen Zahlung beinhalten Von dem betreffenden Neuen Gast für das betreffende New Ticket gemäß dem Rückgabeverfahren. Diese Klausel 12.4 berührt nicht die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12.5. Ein Ticket wird sofort null und nichtig und wird sofort von uns auf Zahlung von uns von einer Rückerstattung des Kaufpreises dieses Tickets annulliert. Diese Klausel 12.5 berührt nicht die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12.6. Ein Ticket und die Reservierung, die mit diesem Ticket verbunden ist, werden sofort ungültig und werden sofort von uns storniert, mit kein Recht auf Rückerstattung des Kaufpreises dieses Tickets und keine Rechte, eine neue Reservierung vorzunehmen oder das Reservierungsdatum zu ändern , Wenn diese Karte nicht innerhalb von einer Stunde nach dem Reservierungsdatum bei uns eingegangen ist. Diese Klausel 12.6 berührt nicht die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12,7. Vor der Annahme eines Tickets bei Vorlage dieses Vertrags behalten wir uns das Recht vor, und Sie erklären sich damit einverstanden, dass wir nach unserem absoluten Ermessen die Person benötigen, die uns dieses Ticket vorlegt: - einen Nachweis seiner Identität Wie wir es in unserem uneingeschränkten Ermessen verlangen, uns von seiner Identität zu befriedigen und - den Nachweis oder Beweis dafür, dass er oder sie der Eigentümer dieses Tickets ist, nach unserem absoluten Ermessen, uns zu befriedigen, dass er oder sie ist Der Besitzer dieses Tickets und für den Fall, dass unsere Anforderungen in irgendeiner dieser Punkte nicht eingehalten werden, behalten wir uns unsere Rechte vor, und Sie erklären sich damit einverstanden, dass wir nach unserem absoluten Ermessen eine oder alle der folgenden Maßnahmen durchführen können: - die Annahme verweigern Dass das Ticket mit kein Recht auf Rückerstattung des Kaufpreises dieses Tickets für den Fall, dass wir dies tun - verweigern, die Person, die dieses Ticket, und eine oder alle seiner Partei, zu den Räumlichkeiten ohne das Recht auf Rückerstattung der So berechtigen wir, das Ticket zu stornieren, ohne dass wir den Rücktrittspreis für das Ticket in diesem Fall berechnen müssen - die Reservierung, die mit diesem Ticket verbunden ist, annullieren kann Reservierung oder Änderung des Reservierungsdatums, falls wir dies tun - verweigern Sie die Einhaltung aller oder aller unserer Verpflichtungen gemäß Ziffer 10 dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen, mit kein Recht auf Rückerstattung des Kaufpreises dieses Tickets für den Fall, dass wir dies tun. Diese Klausel 12.7 berührt nicht die Rücktritts - und Rückgaberechte eines Käufers gemäß den Bestimmungen der Ziffern 11, 14 oder 19 dieser Bedingungen oder die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12.8. Die Tickets werden storniert und werden in ihrer Gesamtheit null und nichtig, sofort bei der ersten Präsentation und beim Einsatz in den Räumlichkeiten. Diese Klausel 12.8 berührt nicht die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12.9. Eintrittskarten können nicht gegen Bargeld umgetauscht werden. Diese Klausel 12.9 berührt weder die Widerrufs - und Rückgaberechte noch die Erstattung oder Zahlung gemäß den Ziffern 11, 14, 15 oder 19 dieser AGB, noch die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12.10. Wir erheben in keinem Fall Teilkartenrückerstattungen. Wegen der geringen Größe der Räumlichkeiten und der begrenzten Anzahl von Tischen in den Räumlichkeiten werden die Tickets exklusiv pro Tisch zu Festpreisen verkauft, die je nach der maximalen Anzahl der Gäste an jedem Tisch sitzen. Dies bedeutet zum Beispiel, dass, wenn Sie ein Ticket für einen Tisch mit Platz für bis zu vier Gäste kaufen, aber es gibt eine Reduzierung Ihrer Partys Größe auf drei Gäste, wenn Sie essen, keine teilweise oder vollständige Erstattung oder Reduktion in Bezug auf den Preis von Wird die Karte gegeben, um die Verkleinerung in Ihrer Partysgröße zu reflektieren. Diese Klausel 12.10 berührt weder die Widerrufs - und Rückgaberechte noch die Erstattung oder Zahlung gemäß den Ziffern 11, 14, 15 oder 19 dieser AGB, noch die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12.11. Bitte schützen Sie Ihr Ticket und behandeln Sie es als Bargeld wir können verlorene, gestohlene oder beschädigte Tickets nicht ersetzen, und wir können den Kaufpreis für verloren gegangene, gestohlene oder beschädigte Tickets nicht zurückerstatten. 12.12. Tickets sind null und nichtig, wenn die Eintrittskartennummer einmal entfernt oder gelöscht wurde oder unleserlich ist und wir behalten uns das Recht vor, jegliche Karte, die wir nach unserem absoluten Ermessen für verfälscht, vervielfältigt oder anderweitig verdächtigt haben, zu verweigern Gestohlen oder durch Betrug beeinträchtigt oder gefälscht zu werden. Wir werden den Preis für ein Ticket nicht zurückerstatten, das für einen dieser Gründe nichtig ist oder die wir nach unserem absoluten Ermessen zu verfälschen, zu duplizieren oder anderweitig verdächtigt werden, gestohlen zu werden oder durch Betrug betroffen zu sein Oder eine Fälschung sein. 12.13. Für den Fall, dass wir nach unserem uneingeschränkten Ermessen vermuten, dass ein Verstoß gegen eine der Bestimmungen dieser Klausel 12 oder der Ziffern 13 oder 16 dieser Bedingungen vorliegt, sei es in Bezug auf ein Ticket oder auf andere Weise oder in Teilen Der Zahlung für ein Ticket storniert, gestoppt oder nicht geehrt wurde, behalten wir uns das Recht vor, und Sie erklären sich damit einverstanden, dass wir nach unserem absoluten Ermessen eine oder mehrere der folgenden Maßnahmen durchführen können: - die Annahme des Tickets oder des entsprechenden Tickets verweigern Oder das betreffende Ticket, ohne Anspruch auf Rückerstattung des Kaufpreises für das Ticket, falls wir dies tun - die Person, die das betreffende Ticket oder das betreffende Ticket oder die betreffende Karte vorstellt, und eine oder alle seiner Teilnehmer zu verweigern , Ohne Anspruch auf Rückerstattung des Kaufpreises des Tickets in dem Fall, in dem wir dies tun - kündigen, dass Ticket, mit kein Recht auf Rückerstattung des Kaufpreises von diesem Ticket in dem Fall, dass wir dies tun - Annullierung der Reservierung Die mit diesem Ticket verbunden sind und keine Rechte haben, eine neue Reservierung vorzunehmen oder das Reservierungsdatum zu ändern, falls wir dies tun - uns verweigern, eine oder alle unserer Verpflichtungen gemäß Ziffer 10 und unter Ziffer 16 (falls zutreffend) dieser Bedingungen einzuhalten , Ohne Anspruch auf Rückerstattung des Kaufpreises für dieses Ticket, falls wir dies tun. Diese Klausel 12.13 berührt nicht die Rücktritts - und Rücktrittsrechte gemäß den Ziffern 11.14 oder 19 dieser AGB oder die gesetzlichen Rechte eines Käufers von uns. 12.14. Wir behalten uns das Recht vor, die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der Tickets, die in dieser Ziffer 12 dargelegt sind, von Zeit zu Zeit zu ändern, wenn wir dies für angemessen halten und dies tun und die Allgemeinen Geschäftsbedingungen für Tickets in der geänderten Fassung dann verbindlich sind In Bezug auf alle Tickets, wenn sie gekauft oder ausgegeben werden. Die Umstände, unter denen wir die Allgemeinen Geschäftsbedingungen für Tickets, die in dieser Ziffer 12 aufgeführt sind, wie sie für Ihre Tickets gelten, ändern können, können Änderungen beinhalten, unter anderem die folgenden Umstände: a) Änderungen der einschlägigen Gesetze und regulatorischen Anforderungen ( B) Veränderungen in unserem Betrieb oder Änderungen an unseren betrieblichen Erfordernissen (c) Änderungen unserer vertraglichen oder sonstigen Vereinbarungen mit und gegenüber unseren vertraglichen oder sonstigen Verpflichtungen gegenüber Dritten (z. B. Zahlungsvermittler, die Sie zur Bezahlung verwenden Oder durch die Sie für ein Ticket bezahlen). 13. TRANSFERS ODER RE-SALES VON KAUFVERTRÄGEN, TICKETS UND RESERVIERUNGEN 13.1. Sie erklären sich damit einverstanden, keine Rechte oder Pflichten zu übertragen: - unter oder im Zusammenhang mit oder in oder aus einer Bestellung (en) - unter oder in Bezug auf oder in oder aus oder im Zusammenhang mit - Einen Kaufvertrag (en) - unter oder aus diesen Bedingungen - unter oder im Zusammenhang mit oder in oder aus einem Ticket oder einer Ticketbestätigung oder - unter oder in Bezug auf oder in oder im Zusammenhang mit diesen Von einer Reservation (en) an eine andere Person ohne unsere vorherige schriftliche Erlaubnis, die nur von einem unserer Direktoren oder von einem unserer anderen ordnungsgemäß bevollmächtigten Vertreter abgegeben werden kann. 13.2. Die Verbote in Ziffer 13.1 in Bezug auf Aufträge, Kaufvertrag (e), diese Bedingungen, ein Ticket, eine Ticketbestätigung oder eine Reservierung beinhalten, sind aber nicht beschränkt auf die Übertragung Ihrer Rechte oder Ihrer Pflichten Die Zwecke von Geschenken, Wohltätigkeitsauktionen, Gewinnspiele, Werbung, Promotions, Wettbewerbe oder Gewinnspiele: 13.3. Sie erklären sich damit einverstanden, weder Gewinn oder Gewinn zu verkaufen noch zu verkaufen, zu verkaufen oder zu veräußern, noch für die Weiterveräußerung zu verwenden, entweder: - einen Kaufvertrag (e) - ein Ticket oder eine Ticketbestätigung - Eine Reservierung (en) oder - Ihre Rechte unter oder im Zusammenhang mit oder in oder aus einem Kauf eines Kaufvertrags (s) ein Ticket eine Ticketbestätigung eine Reservierung oder diese Bedingungen. 14. IHR RECHT, EINEN KAUFVERTRAG ZUR KÜNDIGUNG ABZUWEISEN Ihre in dieser Ziffer 14 aufgeführten gesetzlichen Rechte sind unabhängig von den gesetzlichen Rechten, die Sie gemäß den Ziffern 11, 15, 17, 18 oder 19, ggf. 14.1. Wenn Sie Verbraucherkunde sind, haben Sie ein gesetzliches Recht, einen Kaufvertrag gemäß den Bestimmungen über Verbraucherverträge (Information, Stornierung und Zusatzgebühren) im folgenden Zeitraum in Abschnitt 14.2 zu stornieren. Wenn Sie Privatkunde oder Geschäftskunde sind, gewähren wir Ihnen ein Recht zur Kündigung eines Kaufvertrages während des in Ziffer 14.2 genannten Zeitraums, der dem Verbraucherrecht nach diesen Bestimmungen gleichwertig ist. Das bedeutet, ob Sie Privatkunde, Privatkunde oder Geschäftskunde sind, dass Sie während des jeweiligen Zeitraums, wenn Sie Ihre Meinung ändern oder aus irgendeinem anderen Grund entscheiden, dass Sie kein Ticket erhalten oder behalten wollen, benachrichtigen können Uns Ihre Entscheidung, den Kaufvertrag zu stornieren und erhalten eine Rückerstattung. Wenn Sie Verbraucher sind, erhalten Sie von Ihrem örtlichen Citizens Advice Bureau oder Trading Standards Büro eine Beratung über Ihr gesetzliches Widerrufsrecht. 14.2. Ihr Recht zur Kündigung eines Kaufvertrags beginnt mit dem Datum der Ticketbestätigung (dem Tag, an dem wir Sie per E-Mail bestätigen, um die Annahme Ihrer Bestellung zu bestätigen), also den Zeitpunkt des Vertragsabschlusses zwischen uns. Ihre Frist für die Kündigung des Kaufvertrages ist das Ende von 14 Tagen nach dem Tag, an dem Sie das Ticket erhalten. Beispiel: Wenn wir Ihnen am 1. Januar eine Ticketbestätigung geben und am 10. Januar das Ticket erhalten, können Sie jederzeit zwischen dem 1. Januar und dem Ende des Tages am 24. Januar stornieren. 14.3. Um einen Kaufvertrag zu stornieren, müssen Sie uns nur wissen lassen, dass Sie sich entschieden haben, zu kündigen. Der einfachste Weg, dies zu tun ist, um das Stornierungsformular auf unserer Website abzuschließen. Ein Link zum Stornierungsformular auf unserer Seite wird ebenfalls in unserer Ticketbestätigung enthalten sein. Wenn Sie diese Methode verwenden, werden wir Ihnen per E-Mail bestätigen, dass wir Ihre Stornierung erhalten haben. Alternativ können Sie auch eine Kopie des Widerrufsformulars verwenden, das auf der Rückseite dieser Bedingungen als Zeitplan angebracht ist. Sie können uns auch eine E-Mail an guestrelationsthefatduck. co. uk schicken oder unser Gästebetreuungsteam per Telefon unter der Nummer 44 (0) 1628 580 333 299 oder per Post an The Guest Relations Team, The Fat Duck Limited, High Street, Bray, Berkshire kontaktieren , SL6 2AQ, Großbritannien. Wenn Sie uns eine E-Mail schicken oder uns schreiben, müssen Sie Angaben zu Ihrem Namen und Ihrer Bestellnummer oder Ticketnummer (n) und Ihre Reservierung enthalten, damit wir sie identifizieren können. Bitte geben Sie uns diese Informationen, wenn Sie uns telefonieren. Wenn Sie uns Ihre Kündigung per E-Mail oder per Post zukommen lassen, ist Ihre Kündigung wirksam ab dem Datum, an dem Sie uns die E-Mail senden oder den Brief an uns senden. Zum Beispiel haben Sie uns rechtzeitig Mitteilung gegeben, solange Sie Ihren Brief in den letzten Post am letzten Tag der Widerrufsfrist oder per E-Mail vor Mitternacht an diesem Tag erhalten. 14.4. Wenn Sie Ihren Kaufvertrag ordnungsgemäß stornieren, werden wir: (a) Ihnen den Preis zurückerstatten, den Sie für das Ticket bezahlt haben. (b) make any refunds due to you as soon as possible and in any event within the deadlines indicated below: (i) if you have cancelled by using the cancellation form on our site: 14 days after the day on which we receive your cancellation form (ii) if you have cancelled by sending us an email: 14 days after the day on which you send us the email (iii) if you have cancelled by post: 14 days after the day on which you provide us with evidence that you have sent your cancellation by post or 14 days after we receive your cancellation, whichever is the earlier (iv) if you have cancelled by telephone or otherwise verbally: 14 days after the day on which you inform us of your decision to cancel the Purchase Contract (v) if you have not received the Ticket: 14 days after you inform us of your decision to cancel the Purchase Contract. 14.5. If you have returned the Ticket to us under this clause 14 because it is faulty or mis-described, we will refund the price of the Ticket in full. 14.6. If you are a consumer customer, we are under a legal duty to supply Tickets that are in conformity with these Terms. If you are a consumer customer, you have legal rights in relation to Tickets that are faulty or not as described and these legal rights are not affected by your right of refund in this clause 14 or anything else in these Terms. If you are a consumer customer, advice about your legal rights is available from your local United Kingdom Citizens Advice Bureau or Trading Standards office. 15. RETURNS PROCEDURE ANY RIGHTS YOU HAVE IN ACCORDANCE WITH WHAT WE SAY IN THIS CLAUSE 15 ARE SEPARATE TO ANY LEGAL RIGHTS YOU MAY HAVE UNDER CLAUSES 11, 14, 17, 18 OR 19, AND TO ANY STATUTORY RIGHTS YOU MAY HAVE. READ THIS CLAUSE IN CONJUNCTION WITH CLAUSES 1.2 (A) AND 20.2 15.1. You agree we will become liable to pay you (being the purchaser of the relevant Ticket from us) an amount equivalent to the price you paid us for the Ticket (but excluding any delivery or administrative charges or other fees or costs you have paid) (Price) in accordance with, and in the circumstances set out in, sub-clauses 15.2, 15.3, 15.4 and 15.5 of this clause 15 (Returns Procedure). 15.2. We will pay you (being the purchaser of the relevant Ticket from us) the Price, but only after the expiry of three working days from the Reservation Date linked to the relevant Ticket, and only provided that: 15.2.1 by no later than 12 p. m. U. K. time on the 28th day before your Reservation Date, either a form (Notice Form) has been successfully completed, or we have received an email (Notice Email), that in each case complies with the requirements set out in this clause 15.2.1 (and that also complies with, as applicable, the requirements set out in either clause 15.3 or 15.4). The requirements set out in this clause 15.2.1, are that a Notice Form and a Notice Email must: - warrant and confirm that you are the purchaser of the relevant Ticket and that you purchased the relevant Ticket from us or, if you are not the purchaser of the relevant Ticket from us, that you are authorised and instructed by the purchaser of the relevant Ticket from us and anyone having an interest in the relevant ticket, to send the Notice Email or to complete the Notice Form (as the case may be) and that you have done so on behalf of the purchaser of the relevant Ticket from us and anyone having an interest in the relevant ticket - warrant and confirm that you are or, if you are not the the purchaser of the relevant Ticket from us, that purchaser confirms that it, he or she is, immediately and irrevocably cancelling the relevant Purchase Contract(s) and the relevant Ticket and the Reservation linked to the relevant Ticket warrant and confirm that you have, or if you are not the purchaser of the relevant Ticket from us, that you are doing so on behalf of that purchaser as his authorised agent and that it, he or she has, received and will receive no payment, in money or otherwise, directly or indirectly from or on behalf of any person in return for completing the Notice Form or sending us the Notice Email (as the case may be) and, additionally, only provided that 15.2.2 by no later than 4 p. m. U. K. time on the 2nd day before the Reservation Date linked to the relevant Ticket which is the subject of the Notice Form or the Notice Email (as the case may be), we have sold to (and received full payment from) a new guest (New Guest) a new Ticket (New Ticket) for the same (or a greater) price than the Price, and the New Ticket is linked to a Reservation that is exactly the same as the Reservation linked to the relevant Ticket which is the subject of the Notice Form or the Notice Email (as the case may be) including in respect of the Reservation Date and number of guests.. 15.3. If you want to complete a Notice Form, it can only be completed, and will only be effective if it is completed on our site and provided the Purchase Contract, the Ticket and the Reservation(s) you are cancelling are linked. The following is a link to the Notice Form on our site. If a Notice Form is successfully completed, a Notice Form is deemed immediately effective at the time and on the date it is successfully completed. 15.4. If you want to send us a Notice Email, a Notice Email must be sent to us at guestrelationsthefatduck. co. uk, and to be effective a Notice Email must also be sent to us from the email account of the purchaser (or person, if different) provided to us when the relevant Ticket was ordered from us. To be effective a Notice Email must include the name of the purchaser of the relevant Ticket from us (which must be identical to the purchasers name that was provided to us when the relevant Ticket was ordered from us), the Ticket number and the Reservation Date (time and date must be specified) linked to the relevant Ticket. A pro-forma Notice Email is attached as a schedule to these Terms. 15.5. If you successfully complete a Notice Form, or send us or we receive a Notice Email, (or procure that any of these things are done or occur) you agree that the cancellation(s) of your (or the relevant) Purchase Contract(s), your (or the relevant) Ticket and the Reservation(s) linked to your (or the relevant) Ticket you accordingly effect are immediate and irrevocable. 16. TERMS AND CONDITIONS OF RESERVATIONS 16.1. These Terms (which include important terms in clause 19 relating to an Event Outside Our Control and our responsibilities when this happens and relating to our liability in clauses 17 or 18, as applicable) and the Terms and Conditions of Reservations set out in this clause 16 apply to all Reservations. 16.2. Each Reservation and each Reservation Date must be linked to a particular Ticket (and vice-versa) and a Reservation must be made and a Reservation Date must be fixed in respect of each Ticket at the same time as that Ticket is ordered. A Ticket can only be used and will only be accepted on the Reservation Date to which that Ticket is linked and only in respect of the Reservation to which that Ticket is linked. 16.3. Once a Reservation is made it and the Reservation Date for that Reservation are fixed and neither can be changed. 16.4. A Reservation will become null and void, and will be cancelled by us immediately on receipt by us of either: - a request to cancel the order for the Ticket to which that Reservation would be linked - a request made by the purchaser from us in accordance with clauses 11, 14 andor 19 of these Terms, to cancel the Purchase Contract in respect of the particular Ticket linked to that Reservation - a Notice Email in respect of the particular Ticket linked to that Reservation(s) - a request or requirement from the purchaser from us of the particular Ticket linked to that Reservation(s) to cancel that Ticket or that Reservation(s) and on - the successful completion of a Notice Form specifying that Reservation(s). 16.5.A Ticket and the Reservation linked to that Ticket will become immediately null and void and will be immediately cancelled by us, with no right of refund of the purchase price of that Ticket, and no rights to make a fresh Reservation or to change the Reservation Date, if that Ticket is not presented to us at the Premises within one hour from the Reservation Date. This clause 16.5 does not affect the statutory rights of a purchaser from us. 16.6.We reserve the right to amend the Terms and Conditions of Reservations set out in this clause 16 from time to time, where we consider it reasonable and necessary to do so and the Terms and Conditions of Reservations as amended will then be binding in respect of all Reservations, whenever made. 17. OUR LIABILITY IF YOU ARE A BUSINESS CUSTOMER This clause 17 only applies if you are a business customer. 17.1. We only supply the Ticket and you can only use the Ticket, and make and use a Reservation, in accordance with these Terms. You agree not to use or to sell the Ticket or Reservation otherwise than subject to and in accordance with these Terms. 17.2. Nothing in these Terms limits or excludes our liability for: (a) death or personal injury caused by our negligence (b) fraud or fraudulent misrepresentation (c) breach of the terms implied by section 12 of the Sale of Goods Act 1979 (title and quiet possession) or (d) defective products under the Consumer Protection Act 1987. 17.3. Subject to clause 17.2 we will under no circumstances whatever be liable to you, whether in contract, tort (including negligence), breach of statutory duty, or otherwise, arising: 17.3.1 under or in connection with, or in relation to, an order(s) 17.3.2 under or in connection with, or in relation to, a Purchase Contract(s) or Ticket 17.3.3 under or in connection with, or in relation to, a Reservation(s) 17.3.4 under or in connection with, or in relation to any food andor beverage(s) consumed by you or any of your party during your Reservation, or in respect of anything that does or does not happen during your Reservation 17.3.5 otherwise or for any other reason whatsoever (a) any loss of profits, sales, business, or revenue (b) loss or corruption of data, information or software (c) loss of business opportunity (d) loss of anticipated savings (e) loss of goodwill (f) any loss you may suffer if a third party procures unauthorised access to any data you provide when accessing or ordering from our site (g) any loss you may suffer either in relation to andor arising from your provision of any data or information you provide to us or to any person(s) when you order, purchase, pay for sell or seek to sell a Ticket andor when you make andor in relation to a Reservation and or in relation to andor arising from any data you incidentally provide to us or to any person(s) in relation to an order for, purchase of, payment for or sale of a Ticket andor when you make andor in relation to a Reservation(s) or (h) any indirect or consequential loss. For the avoidance of doubt, any indirect or consequential loss shall include any indirect or consequential loss arising from an Event Outside Our Control. 17.4 Subject to clause 17.2, our total liability to you in respect of all losses (including any indirect or consequential losses, which shall include any indirect or consequential losses arising from an Event Outside Our Control), shall in no circumstances exceed the price of the Ticket you have purchased. 17.5 Except as expressly stated in these Terms, we do not give any representation, warranties or undertakings in relation to any Tickets nor in relation to any Reservations. Any representation, condition or warranty which might be implied or incorporated into these Terms by statute, common law or otherwise is excluded to the fullest extent permitted by law. In particular, we will not be responsible for ensuring that the Ticket or Reservation are suitable for your purposes. 18. OUR LIABILITY IF YOU ARE A CONSUMER CUSTOMER OR A PRIVATE INDIVIDUAL CUSTOMER This clause 18 only applies if you are a consumer customer or a private individual customer. 18.1. We only supply the Ticket and you can only use the Ticket, and make and use a Reservation(s), in accordance with these Terms. You agree not to use or to sell the Ticket or Reservation(s) otherwise than subject to and in accordance with these Terms. 18.2. We do not in any way exclude or limit our liability for: (a) death or personal injury caused by our negligence (b) fraud or fraudulent misrepresentation (c) any breach of the terms implied by section 12 of the Sale of Goods Act 1979 (title and quiet possession) (d) any breach of the terms implied by section 13 to 15 of the Sale of Goods Act 1979 (description, satisfactory quality, fitness for purpose and samples) and (e) defective products under the Consumer Protection Act 1987. 18.3. Subject to clause 18.2, our total liability to you in respect of all losses, including foreseeable and unforeseeable or indirect losses, whether or not arising from an Event Outside Our Control shall under no circumstances exceed the price of the Ticket you have purchased, unless we have been negligent. If we have been negligent, we will be responsible for loss or damage you suffer which is foreseeable as a result of our negligence but we will not be responsible for any loss or damage you suffer that is not foreseeable. Loss or damage is foreseeable if it is an obvious consequence of our negligence or if it was contemplated by you and us at the time we accepted your Purchase Order. 18.4. Subject to clause 18.2, we will under no circumstances whatever be liable to you, whether in contract, tort (including negligence), breach of statutory duty, or otherwise, for: - any indirect or consequential loss (which, for the avoidance of doubt, shall include any indirect or consequential loss arising from an Event Outside Our Control) or - any other losses arising from an Event Outside Our Control), 19. EVENTS OUTSIDE OUR CONTROL 19.1. We will not be liable or responsible for any failure to perform, or delay in performance of, any of our obligations under any order, andor under any Purchase Contract, andor in relation to any Reservation(s), andor in relation to any Ticket, that is caused by an Event Outside Our Control. An Event Outside Our Control is defined below in clause 19.2. 19.2. An Event Outside Our Control means any act or event beyond our reasonable control, including without limitation strikes, lock-outs or other industrial action by third parties, civil commotion, riot, terrorist attack or threat of terrorist attack, war (whether declared or not), explosion, storm, flood, or other natural disaster, or failure of public or private telecommunications networks, or failure of public or private electronic communications networks, or failure of other public or private utilities, or impossibility of the use of railways, shipping, aircraft, motor transport or other means of public or private transport. 19.3. If an Event Outside Our Control takes place that affects the performance of our obligations under an order, andor under a Purchase Contract, andor under or in relation to a Reservation, andor under or in relation to a Ticket, as the case may be: (a) we will contact you as soon as reasonably possible to notify you and (b) our obligations under the relevant order, and or Purchase Contract(s), andor under or in relation to the relevant Reservation(s), andor under or in relation to the relevant Ticket, as the case may be, will be suspended and the time for performance of our obligations will be extended for the duration of the Event Outside Our Control. Where, in our sole and absolute discretion, it would not be possible to perform our obligations immediately after the end of the duration of the Event Outside Our Control, we will contact you as soon as reasonably possible thereafter to arrange a time and date acceptable to both you and us on which to (continue to) perform our obligations. Where the Event Outside Our Control affects our delivery of Ticket to you, we will arrange a new delivery date with you after the Event Outside Our Control is over. 19.4. You may cancel a Purchase Contract affected by an Event Outside Our Control which has continued for more than 30 days. To cancel please contact us to tell us you are cancelling your Purchase Contract. If you opt to cancel in these circumstances, we will refund the price you have paid for your Ticket affected by the Event Outside Our Control, including any delivery charges. 20. COMMUNICATIONS BETWEEN US 20.1. When we refer, in these Terms, to in writing, this will include email. 20.2. You may contact us as described in clause 1.2. Any notice in writing or other communication in writing you send us shall be deemed to have been received: if delivered personally, when left at our registered office if sent by pre-paid post or other delivery service, at 4.00 pm on the fifth working day in England after posting or if sent by email, one working day in England after transmission. In proving the service of any notice in writing or other communication in writing, it will be sufficient to prove, in the case of a letter, that such letter was properly addressed, stamped and placed in the post and, in the case of an email, that such email was sent to our email address specified in clause 1.2. 20.3. We may contact you as described in clause 1.2 (c) Any notice in writing or other communication in writing we send you shall be deemed to have been received: if delivered personally, when left at the postal address you provide us when you place an order or make a Reservation if sent by pre-paid post or delivery service, at 4.00 pm on the fifth working day in England after posting or if sent by email, one working day in England after transmission. 20.4. In proving the service of any notice in writing or other communication in writing, it will be sufficient to prove, in the case of a letter, that such letter was properly addressed, stamped and placed in the post and, in the case of an email, that such email was sent to the email address provided to us when an order is placed or a Reservation is made, or to our relevant email address according to the purpose for which an email is sent to us. 20.5. The provisions of this clause 20 shall not apply to the service of any proceedings or other documents in any legal action. 21. OTHER IMPORTANT TERMS 21.1. We may transfer our rights and obligations under: an order a Purchase Contract(s) a Reservation(s) a Ticket or under these Terms to another organisation, but this will not affect your rights or our obligations under these Terms. 21.2. The Purchase Contract and any linked Reservation is between you and us. No other person shall have any rights to enforce any of the terms of either the Purchase Contract andor any linked Reservation andor any order, whether under the Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999 or otherwise. 21.3. Each of the paragraphs of these Terms operates separately. If any court or relevant authority decides that any of them are unlawful or unenforceable, the remaining paragraphs will remain in full force and effect. 21.4. If we fail to insist that you perform any of your obligations under these Terms, or if we do not enforce our rights against you, or if we delay in doing so, that will not mean that we have waived our rights against you and will not mean that you do not have to comply with those obligations. If we do waive a default by you, we will only do so in writing, and that will not mean that we will automatically waive any later default by you. 21.5. If you are a consumer customer, please note that these Terms are governed by English law. This means a Purchase Contract made through our site and any dispute or claim arising out of or in connection or in relation to it, andor any Reservation, andor any cancellation or refund, andor any breach of any of our obligations will be governed by English law. You and we both agree that the courts of England and Wales will have exclusive jurisdiction, except that the courts of England and Wales will have non-exclusive jurisdiction if you are a resident of a State which is a member of the European Union, in which case you may also bring proceedings in that State. 21.6. If you are a business customer or a private individual customer, a Purchase Contract and any dispute or claim arising out of or in connection with it, andor relating to any Reservation, andor to any cancellation, andor refund, or its subject matter or formation (including non-contractual disputes or claims) andor in relation to any breach of any of our obligations shall be governed by and construed in accordance with the law of England and Wales. 21.7. If you are a business customer or a private individual customer, we both irrevocably agree that the courts of England and Wales shall have exclusive jurisdiction to settle any dispute or claim arising out of or in connection with a Purchase Contract and any dispute or claim arising out of or in connection with it, andor relating to any Reservation, andor to any cancellation, andor refund, or its subject matter or formation (including non-contractual disputes or claims), including in relation to any breach of any of our obligations. 21.8. In the event of any inconsistencies between the provisions andor legal effects of anything in these Terms and the provisions andor legal effects of anything in or on: - the RESERVATIONS page on our site - any TERMS AND CONDITIONS OF USE OF TICKETS page on our site - any TERMS AND CONDITIONS OF RESERVATIONS page on our site - our site Terms and Conditions (which include the terms of use of our site and our Privacy Policy) - any Order Receipt - any Ticket Confirmation or - any other page on our site or anything stated on our site the provisions andor legal effects (as the case may be) of these Terms shall prevail. 21.9. In the event we refund you any money in accordance with any provision or clause in these Terms, we will refund you only in pounds sterling ( sterling) on the credit card or debit card used by you to pay us andor if you paid us via Stripe, we will refund you only in pounds sterling ( sterling) via Stripe. 21.10. In the event we pay you any money in accordance with the provisions of clause 15 of these Terms, we will if possible make that payment by crediting your credit card or debit you used to pay us, but we will do so only in pounds sterling ( sterling), andor if you paid us via Stripe, we will if possible make that payment to you via Stripe but we will do so only in pounds sterling ( sterling). SCHEDULE ONE (Complete and return this form only if you wish to either cancel an order before you receive your Ticket or if you wish to withdraw from the contract in accordance with clause 14 of the Terms. You can return this form by email to us at guestrelationsthefatduck. co. uk or by post to us as at The Guest Relations Team, The Fat Duck Limited, High Street, Bray, Berkshire, SL6 2AQ, United Kingdom) To The Fat Duck Limited IWe hereby give notice that IWe cancel myour orderTicket for The Fat Duck, as follows:: Order datedate Ticket received : (Date) (Month) (Year) Name of purchaser(s), Address of purchaser(s), Signature of purchaser(s) (only if this form is notified on paper), Delete as appropriate This is the same number and appears on the Order Receipt and the Ticket SCHEDULE TWO (COMPLETE TEXT BELOW AND SEND AS AN EMAIL TO THE FAT DUCK LIMITED AT THE FOLLOWING E-MAIL ADDRESS: guestrelationsthefatduck. co. uk ONLY IF YOU WISH TO SEND A NOTICE EMAIL IN ACCORDANCE WITH CLAUSE 15 OF THE TERMS THE RETURNS PROCEDURE. PLEASE NOTE: TO BE EFFECTIVE AN E-MAIL IN THIS FORM MUST BE SENT FROM THE E-MAIL ACCOUNT PROVIDED TO THE FAT DUCK LIMITED WHEN THE RELEVANT TICKET WAS ORDERED, AND MUST INCLUDE ALL OF THE RELEVANT TEXT BELOW AND ALL OF THE INFORMATION TO BE INSERTED WHERE REQUIRED IN THE TEXT BELOW) To: The Fat Duck Limited , by email only Ticketorder number . (the Ticket) (Insert the number of the Ticket andor order being cancelled) Ticketorder Date . (Insert the date of the Ticket andor order being cancelled) Reservation time and date : (Insert time and date of reservation being cancelled: this must be the time and date of the reservation linked to the Ticket andor order being cancelled. The time and date of the reservation being cancelled must both be specified, and must be the correct reservation time and date for the Ticketorder number quoted above, or this e-mail will not be effective as a Notice Email) Name of purchaser(s) of the Ticket . (The name of the purchaser(s) inserted here must be identical to the name of the purchaser(s) provided to us when the relevant Ticket was ordered from us, and must be the correct and identical name(s) for the Ticketorder number quoted above, or this e-mail will not be effective as a Notice Email) This email is notice and confirmation, and Iwe warrant, that the Ticket, the Order, the Reservation and the contract of sale of the Ticket are each and are all hereby immediately and irrevocably cancelled, in accordance with the provisions of Clause 15 of your Terms and Conditions, which Iwe confirm Iwe have read and accept. Complete as appropriate Delete as appropriate Terms amp Conditions of Website Use These terms of website use (the Terms of Use), which incorporate and include the Privacy Policy. apply to the entire contents of this website under the domain thefatduck. co. uk (the Website) and to any correspondence by email between you and the Company. 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ACCESSING THE WEBSITE 2.1 Access to the Website is permitted on a temporary basis, and the Company reserves the right to withdraw or amend the, or any, service(s) provided on the Website without notice at any time. The Company will not be liable if for any reason the Website is unavailable at any time or for any period. 2.2 You are responsible for making all arrangements necessary for you to have access to the Website. You are also responsible for ensuring that all persons who access the Website through your internet connection are aware of these terms, and that they comply with them. 2.3 You may only use our Website for lawful purposes. 3. 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LIABILITY 4.1 Subject to any specific terms to the contrary (or which are inconsistent with the following provision) on or in any specific section(s) of the Website (for example on or in any section(s) of the Website offering any product(s) or service(s) for sale, or any contractual or other Terms and Conditions relating to any such product(s) or service(s)), the content on the Website is provided on an as is basis and is subject to change at any time at the Companys sole discretion. If the need arises, the Company may suspend access to the Website, or close it indefinitely. The Company does not make any warranty, representation or guarantee as to the availability of the Website. 4.2 The content on the website is not intended to amount to advice on which reliance should be placed. 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PRIVACY 5.1 The Company collects and may receive and stores and processes and may use and disclose information about you in accordance with its Privacy Policy and this includes information the Company receives from, or must provide to, any payment intermediary you use in relation to any transaction you enter into or try to enter into with the Company. Please read the Privacy Policy carefully. 5.2 By using the Website, andor in the other ways set out in the Privacy Policy, you consent to such collection and receipt, storage and processing, and use and disclosure, and you warrant that all data provided by you is accurate. 5.3 The Company is committed to protecting your privacy and observing its obligations under the Data Protection Act 1998. 5.4 By making an enquiry of the Company via email, or by sending an email to the Company, or by entering into a transaction with the Company via the Website, or by accessing andor using the Website, or by entering into or trying to enter into any transaction with the Company where you use a payment intermediary (which may include Stripe Payments Europe Limited), you may provide personal information, such as your name and email address or other personal information, to third parties who are not subject to our Privacy Policy, and which may be disclosed by them, without your consent, to authorised service providers, or others (such as law enforcement agencies) if it is in the public interest. or they are legally obliged, to do so However, by accessing andor using the Website, andor in the other ways set out in the Privacy Policy, you consent to the Company using your personal information for the Companys marketing purposes. 5.5 Subject to the provisions of the Privacy Policy, the Company will take all reasonable measures to collect, process, record and store your personal information timely, accurately and securely. 5.6 The Company currently does not use technology to track the behavioural patterns of visitors to this website. 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You must not attack the Website via a denial-of-service attack or a distributed denial-of service attack. 6.2 By breaching this provision, you would commit a criminal offence under the Computer Misuse Act 1990. The Company will report any such breach to the relevant law enforcement authorities and we will co-operate with those authorities by disclosing your identity to them. In the event of such a breach, your right to use the Website will cease immediately. 6.3 Subject to any specific terms to the contrary (or which are inconsistent with the following provision) on or in any specific section(s) of the Website (for example on or in any section(s) of the Website offering any product(s) or service(s) for sale, or any contractual or other Terms and Conditions relating to any such product(s) or service(s)), the Company will not be liable for any loss or damage caused by a distributed denial-of-service attack, viruses or other technologically harmful material that may infect your computer equipment, computer programs, data or other proprietary material due to your use of our site or to your downloading of any material posted on it, or on any website linked to it. 7. LINKING TO THE WEBSITE 7.1 If you would like to link to the Website, you may do so subject to the following conditions: 7.1.1 You link only to the home page of the Website and do so in a manner that is fair and legal and which does not replicate the Website in any way 7.1.2 You do not remove, distort or otherwise alter the size or appearance of The Fat Duck logo or any other content on the Website 7.1.3 You do not create a frame or any other browser or border environment around the Website 7.1.4 You do not in any way imply that the Company is endorsing any products or services other than its own 7.1.5 You do not misrepresent your relationship with the Company nor present any other false information about the Company 7.1.6 You do not otherwise use any trade marks displayed on this website without express written permission from the Company 7.1.7 You do not link from a website that is not owned by you and 7.1.8 Your website does not contain content that is distasteful, offensive or controversial, infringes any intellectual property rights or other rights of any other person or otherwise does not comply with all applicable laws and regulations. 7.1.9 You represent and warrant that your website or the server that hosts your website is free from viruses or other forms of harmful computer code and that you have taken all reasonable steps to ensure that this is the case. 7.2 The Company expressly reserves the right to revoke the linking permission granted in clause 7.1 without notice and to take any action it deems appropriate. 7.3 You shall fully indemnify the Company for any loss or damage suffered by the Company or any of its group companies for breach of this clause 7. 8. LINKING FROM THE WEBSITE 8.1 Where the Website contains links to other sites and resources provided by third parties, these links are provided for your information only. The Company has no control over the contents of those sites or resources, and accepts no responsibility for them or for any loss or damage that may arise from your use of them. 8.2 The Company expressly reserves the right to revoke the right granted in paragraph 3.1 for breach of these terms and to take any action it deems appropriate. 8.3 You shall fully indemnify the Company for any loss or damage suffered by the Company or any of its group companies for breach of paragraph 3.1. 9. JURISDICTION AND APPLICABLE LAW 9.1 The English courts will have exclusive jurisdiction over any claim arising from, or related to, a visit to the Website although the Company retains the right to bring proceedings against you for breach of these Terms of Use (including and incorporating the Privacy Policy) in your country of residence or any other relevant country. 9.2 These Terms of Use (including and incorporating the Privacy Policy) and any dispute or claim arising out of or in connection with them or their subject matter or formation (including non-contractual disputes or claims) shall be governed by and construed in accordance with the law of England and Wales. 10. TRADE MARKS Heston Blumenthal, The Fat Duck, The Perfectionists Cafe and Dinner by Heston Blumenthal are UK registered trademarks owned by Heston Blumenthal, The Fat Duck group of companies and the Lowenthal group of companies. 11. VARIATIONS 11.1 The Company may revise these Terms of Use at any time by amending this page. You are expected to check this page from time to time to take notice of any changes the Company makes, as your continued use of the Website will constitute deemed acceptance of any updated or amended terms. Some of the provisions contained in these Terms of Use may also be superseded by provisions or notices published elsewhere on the Website. 11.2 The Company may revise the Privacy Policy at any time by amending the relevant page on the Website in accordance with the section headed Changes to our Privacy Policy on that page. You are expected to check this page from time to time to take notice of any changes the Company makes, as your continued use of the Website will constitute deemed acceptance of any updated or amended terms of the Privacy Policy. 12. SEVERANCE If any court or competent authority finds that any provision of this agreement, including the Privacy Policy, (or part of any provision) is invalid, illegal or unenforceable, that provision or part-provision shall, to the extent required, be deemed to be deleted, and the validity and enforceability of the other provisions of this agreement shall not be affected. If any invalid, unenforceable or illegal provision of this agreement would be valid, enforceable and legal if some part of it were deleted, the provision shall apply with the minimum modification necessary to make it legal, valid and enforceable. 13. FORCE MAJUERE The Company shall not be in breach of this agreement or of the Privacy Policy, nor liable for delay in performing, or failure to perform, any of its obligations under this agreement or the Privacy Policy, if such delay or failure result from events, circumstances or causes beyond its reasonable control, and in such circumstances the time for performance shall be extended by a period equivalent to the period during which performance of the obligation has been delayed or failed to be performed. The Fat Duck Limited Privacy Policy The Fat Duck Limited ( we ) is committed to protecting and respecting your privacy. This Privacy Policy, together with our website (thefatduck. co. uk ) (our site) Terms and Conditions (which include the terms of use of our site, this Privacy Policy and any other documents referred to on our site or in our site Terms and Conditions) sets out the basis on which any personal data andor personal information we collect from you, or that you provide to us, or that we receive from other sources, will be processed, stored, disclosed or disseminated by us. Please read the following carefully to understand our views and practices regarding your personal data and your personal information and how we will treat it. - you or someone else on your behalf ordering or paying for any goods or services you order (or someone else on your behalf orders) andor purchase from us where you or someone else pays us in cash or otherwise than in cash - paying for any goods or services you purchase from us where you pay us or we are paid through or via a third party payment intermediary or gateway (which might include Stripe Payments Europe Limited ( Stripe )), such as a third party who provides purchasers of goods or services with a web-based or on-line platform or portal or service through, via or by using which purchasers can make payments including, for example, in such a way as to preserve the confidentiality of the purchasers financial and credit or debit card information (we will refer to such a third party as a payment intermediary ) - paying for any goods or services you purchase from us where in paying us you or someone else uses or involves a payment intermediary - entering into a transaction with us where a payment intermediary is involved or by - you or someone else on your behalf making a reservation relating to our restaurant at The Fat Duck, High Street, Bray SL6 2AQ, United Kingdom (the Premises ). you are accepting and consenting to the practices described in this policy. For the purpose of the Data Protection Act 1998 (the Act), the data controller is The Fat Duck Limited (company number 03677212), whose Registered Office address is at Unit B, Tectonic Place, Holyport Road, Maidenhead, Berkshire, United Kingdom, SL6 2YE. Information we may collect from you We may collect, process, store, disclose and disseminate the following data about you, and you consent to us doing so: Information you give us. You may give us information about you by filling in forms on our site ( thefatduck. co. uk ) or by corresponding or interacting with us by phone, e-mail or otherwise. This includes information you provide when you register to use our site, subscribe to our service or to receive information, place an order or make a purchase on our site, or by phone or otherwise, participate in social media functions on our site, enter a competition(s), promotion(s), ballot(s) or survey(s), and when you report a problem with our site. This also includes information you provide when payment is made, or an order is placed, or a contract or a reservation is made or cancelled, or in connection with payment or an order or a contract or reservation, for any goods or services ordered or purchased from us or reservation(s) made with us, including when we are paid in cash or otherwise than in cash, andor through, via, by using or by involving a payment intermediary (which might include Stripe). This also includes information you provide where, in respect of any transaction you enter into with us, a payment intermediary is involved. The information you give us andor a payment intermediary (which might include Stripe) may include your name, address, e-mail address and phone number, financial and credit or debit card information, personal description, details of goods or services you have ordered or purchased or of a reservation(s) you have made with us and your photograph. Information we collect about you. 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The websites of our partners to which you link from or to our website, do or may use cookies to distinguish you from other users of our website or those websites. Use of cookies helps provide you with a good experience when you browse our website or the websites of our partners and also allows us and our partners to improve our sites. Uses made of the information We use information held about you in the following ways, and you consent to us doing so: Information you give to us. We will, or may, use this information: to carry out our obligations arising from any contracts or reservations entered into between you and us and to provide you with the information, products and services that you request from us to provide you with information about other goods and services we offer that are similar to those that you have already purchased or enquired about. If you are an existing customer, we will only contact you by electronic means (e-mail or SMS) with information about goods and services we provide similar to those which were the subject of a previous sale or negotiations of a sale to you. If you are a new customer we will contact you by electronic means only if you have consented to this. If you do not want us to use your data in this way please do not tick the relevant boxes situated on the form on which we collect your data to provide you with information about goods or services we provide we feel may interest you. If you are an existing customer, we will only contact you by electronic means (e-mail or SMS) with information about goods and services we provide similar to those which were the subject of a previous sale or negotiations of a sale to you. If you are a new customer we will contact you by electronic means only if you have consented to this. If you do not want us to use your data in this way please do not tick the relevant boxes situated on the form on which we collect your data to notify you about changes to our service to ensure that content from our site is presented in the most effective manner for you and for your computer. Information we collect about you. 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Depending on the types of information we receive, we may use this information and the combined information for the purposes set out above. Disclosure of your information Except for any of your financial andor credit or debit card information, we may share your personal information (including information you give to us, information we collect about you and information about you we receive from other sources) with any member of our group, which means our subsidiaries, our ultimate holding company and its subsidiaries, as defined in section 1159 of the UK Companies Act 2006, and you consent to us doing so. We may share your personal information (including information you give to us, information we collect about you and information about you we receive from other sources, and which may include if necessary, your financial andor credit or debit card information), and you consent to us doing so, with selected third parties including: If necessary, business partners, suppliers and sub-contractors for the performance of any contract we enter into with them. If necessary, business partners, suppliers and sub-contractors for the performance of any contract or reservation we enter into with you. If necessary, any payment intermediary (which might include Stripe) involved in relation to: any transaction you enter into or any order you place with us any reservation you make or any purchase you make from us or any refund or payment you are due from or entitled to from us for the performance of any contract we enter into with them or you. For example, we might be obliged by a payment intermediary to share your personal information (and which may include if necessary, your financial andor credit or debit card information) with that payment intermediary in respect of a transaction you enter into, or an order you place, with us or in respect of a purchase you make from, or a reservation you make with, us where that payment intermediary is involved. Any other party or person we are required to share your personal information with by any payment intermediary involved in relation to any transaction you enter into, or in relation to any order you place, with us or in relation to any purchase you make from, or reservation you make with, us for the performance of any contract we enter into with any payment intermediary or you. 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By submitting your personal data to us andor to one or more payment intermediary (which might include Stripe), you agree to this transfer, storing or processing. We will take all steps reasonably necessary to ensure that your data is treated securely and in accordance with this Privacy Policy. Where we have given you (or where you have chosen) a password which enables you to access certain parts of our site, you are responsible for keeping this password confidential. We ask you not to share a password with anyone. Unfortunately, the transmission of information via the internet is not completely secure. Although we will do our best to protect your personal data, we cannot guarantee the security of your data transmitted to our site any transmission is at your own risk. Once we have received your information, we will use strict procedures and security features to try to prevent unauthorised access. 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Please check these policies before you submit any personal data to these websites. Access to information The Act gives you the right to access information held about you. Your right of access can be exercised in accordance with the Act. Any access request may be subject to a fee of 10 to meet our costs in providing you with details of the information we hold about you. Changes to our Privacy Policy Any changes we may make to our Privacy Policy in the future will be posted on this page and, where appropriate, notified to you by e-mail. Please check back frequently to see any updates or changes to our Privacy Policy. Questions, comments and requests regarding this Privacy Policy are welcomed and should be addressed to The Fat Duck Limited, Unit B, Tectonic Place, Holyport Road, Maidenhead, Berkshire, United Kingdom SL6 2YE. Frequently Asked Questions 1. How do I buy a ticket and make a reservation at The Fat Duck Reservations and tickets for The Fat Duck are obtained through our website. The details for this are available on our Reservations page. We usually release availability on the first Wednesday of each month for the period four months in advance. All reservations and tickets are subject to our Terms and Conditions. 2. How will I know when to check the website Our Reservations page is the best starting point for information. You can find details of the next release of times there. 3. Can I make a reservation without buying a ticket No, were afraid not. Reservations and tickets are linked, so you cant make a reservation without buying and paying in full for a ticket. 4. Is there a cancellation list if I am unable to make a reservation Yes. If you would like to add your name to our cancellation list, please send us an email to cancellationsthefatduck. co. uk with the party size, date and phone number (phone number is essential) in the subject. Unfortunately we are unable to respond to any other queries, other than waitlist requests, sent to this email address. 5. How do I receive my ticket and reservation After payment you will receive a confirmation by email that your order has been received. And once your order has been accepted, you will receive your Ticket by email confirming the date, time, duration and numbers for your reservation. Keep this document safe, as it has a unique reference code, relevant to your reservation, which youll need for all communications with us in the run-up to your visit. 6. Will I receive any other communications regarding my reservation Yes, you certainly will. Thirty days before your arrival you will receive an email from us that you can fill in, to let us know of any special occasions, dietary requirements for you and your guests along with a few quirky questions. Our Guest Relations Team will make a courtesy call shortly before your trip to the Fat Duck to obtain some finer details from you about you and your guests, to check allergies and other important facts. 7. How can I pay for my ticket Payment for your ticket is made on line by credit or debit card at the time of reservation, via our payment agent, Stripe. Methods of payment are regulated by Stripe. If we offer facilities for payment by telephone, we will advise you on how you can make payment. 8. You mention tables are available for 2, 3, 4 and 6 guests. Can I make seating arrangements outside of this No were sorry but thats not possible. The Fat Duck is not a big place, so the seating configuration is set and no alternatives are available. Therefore we can only offer tables for 2, 3, 4 or 6. 9. What does my ticket entitle me to Your ticket entitles you to a confirmed reservation at The Fat Duck on the specified date, for a time and duration, and for a set number of diners, as detailed in your ticket, to enjoy The Itinerary and the experience we will prepare for you. The ticket price includes full payment for the number of guests. However, extras, such as drinks and service charge, are in addition and paid for at the end of your meal. 10. What happens if I need to make changes to my reservation or ticket Were sorry but this isnt possible. Due to the restaurant configuration and limited availability, we regret that changes cannot be made to your reservation or ticket, once your order has been received. However, please check our Cancellation policy or our Returns procedure. 11. Can I sell my ticket or reservation No, were afraid not. This is prohibited by our Terms and Conditions. 12. What is the cancellation policy Please refer to our Terms and Conditions. You may cancel at any time up to 14 days from receipt of your ticket by sending us a Cancellation Form. or by email, letter or telephone, and the amount you have paid to us will be refunded. Any cancellation after that period, up to 28 days before the date of your reservation, will be subject to our Returns procedure and we will only be able to issue you a payment, if we are able to take another reservation for your table. If we do not take another reservation for your table under the Returns procedure, or if you wish to cancel less than 28 days before the date of your reservation, we will not be able to issue any payment. 13. How does the Returns procedure work If you wish to cancel outside of the 14 days cancellation period but more than 28 days before the date of your reservation, you will have to send us a Returns Notice email or complete a Returns Notice Form on line, quoting your details and unique reference number, to cancel your reservation. This will allow us to try to take another reservation for your table. If we are able to do so, your payment will be repaid 3 days after the date of your reservation. The amount we are able to pay you will depend on whether we have sold a ticket for the same number of diners. If we are not able to take another reservation for your table, we will not be able to make a payment to you. The Returns procedure is not available less than 28 days from the date of your reservation. 14. What are the opening and closing times of the Restaurant We are open for lunch from 12pm and for dinner from 7pm from Tuesday to Saturday each week. We do recommend you allow about four hours to enjoy your dining experience. The restaurant is closed all day on Sundays and Mondays. 15. Can I enjoy a drink at The Fat Duck before my meal No, unfortunately not. Because space is limited, we do not have a bar. However, our Michelin-starred restaurant, the Hinds Head, which is just a few steps away, is available for drinks before or after your visit. 16. What is the dress code The Fat Duck has a very relaxed atmosphere. We do not have a dress code policy at the restaurant. 17. How much does the ticket cost The Itinerary is 255 to 265 per person (including VAT), food only. Drinks, extras and service charge are in addition to this. 18. Do you have an alternative tasting menu We do not have an alternative tasting menu, and it is the same experience for lunch and dinner each day the restaurant is open. 19. What will my experience at The Fat Duck potentially cost Your dining experience will start with the cost of your ticket of 255 to 265 per person for The Itinerary. Wine pairing, other drinks and any extras will be charged on consumption. We offer a selection of wine pairings and a full drinks menu. 20. Do you have a service charge Yes, a discretionary service charge of 12.5 will be added to your final bill on the total value of your ticket, plus any extras you have, including drinks. 21. How can I pay my final bill You can pay your final bill at The Fat Duck by Visa, Visa Debit, MasterCard, American Express or JCB. 22. Can I get a refund or credit against my final bill, if I or any of my guests cannot attend on the day No, were afraid not. Once your ticket has been issued for a number of diners, this cannot be changed. 23. Do I have to select a wine pairing What other beverage choices do I have You do not need to choose your wine pairing at the time of reservation. You can decide this on the day and inform the team. We also have a drinks menu should you not want to have wine pairing, which has a broad selection available of alcoholic and non-alcoholic options. 24. Can you cater for dietary requirements We can usually cater for most health or allergy related dietary requests with prior notice. We will do our best to adapt The Journey according to each individual guests dietary requirements. We would ask that you advise our Guest Relations Team of any dietary requests when they contact you, so advance notice can be given to the kitchen. 25. How long should we allow to enjoy the experience The Itinerary is a carefully staged series of dishes, so we advise you to allow about 4 hours to enjoy it comfortably. If you arrive more than 30 minutes later than the time of your reservation, we may need to adapt it, due to time constraints. 26. Are children allowed in the restaurant Children are welcome in the restaurant, although as we have a very small restaurant, we do not have the floor space to accommodate pushchairs or prams. We advise that babies are brought along in a mobile car seat, which can be placed on the floor by the table. We can provide high chairs but as space is limited, the child would have to be included in the overall size of the party. 27. Do you have a childrens menu We do not have a childrens menu available at the restaurant. Our Head Chef will adapt to accommodate the childs dietary requirements, but please note, we do not recommend our menu for children under 10. 28. Is there a different price for children No, were afraid there is no reduced price for children. They will pay the full ticket price. 29. Do you have access for wheelchairs amp bathroom facilities for wheelchair users Yes, we have step-free access for wheelchairs in the restaurant, and bathroom facilities for wheelchair users. Please could you advise our Guest Relations Team of your needs in advance so we can assign the most suitable table. 30. Are there car-parking facilities Yes, we have a car park available opposite the restaurant for your use. There is no parking directly outside The Fat Duck although anyone needing close access can be dropped off by prior arrangement. 31. Can I be picked up by taxi or by my driver There is limited space outside The Fat Duck but arrangements can be made for pick-up. However, we ask you to ensure that your taxi or driver does not wait outside but parks in the car park until you depart. The restaurant is in a residential area and we need to ensure that noise is kept to a minimum for our neighbours and that traffic is not interrupted. 32. Can I buy a gift voucher for The Fat Duck No, we are afraid we do not offer gift vouchers as all tables are booked via our online booking system and paid for at the time of booking. The Trip: Your Itinerary The whole experience is a Journey, centred around a nostalgic trip full of playful memories, filled with curiosity, discovery and adventure. This nostalgic trip is based on a collection of some of my favourite childhood holiday memories, taking place over the course of a day. The menu is your itinerary for the day, represented on the map youve just seen on the homepage. I dont know about you, but I always got really excited in the build up to going on holiday for me, this is where the journey begins. My story is only there to act as a catalyst to help bring your childhood holiday memories to life: where you were, who you were with, what you ate and how you ate it. Hopefully, itll get you reminiscing, making connections, sharing experiences, and bringing back some wonderful memories. In fact, why wait until you arrive to start the nostalgic ball rolling Hope you have a good trip. The Day Before We Go: Are we nearly there yet Morning: Rise and shine, it039s breakfast time Excuse me, my tea seems to be coldhellip and hot. Why do I have to choose between a variety pack and a full English Mid-Morning: First one to see the sea. The original Sound of the Sea Can I have some money for the ice cream van Then we went rockpooling Afternoon: If you go down to the woods today. (and we did) Damping through the boroughgroves we discovered the Mock Turtle Picnic Evening: Are you ready for dinner Digestif (serious enough for the kids, fun enough for the adults) Bedtime: Off to the land of Nod Directions From London and the West Take the M4 motorway and leave at junction 89. At the roundabout take the exit to Maidenhead Central. At the next roundabout, take the exit to Bray and Windsor (A308). Continue for half a mile and turn left at the sign to Bray (B3028). After entering the village continue past the bottleneck and The Fat Duck can be found on the right-hand side just before the Hinds Head Hotel. From The M40 Leave the motorway at junction 4. At the roundabout take the exit to Maidenhead (A404M M4) and follow the dual carriage way to the M4 roundabout. Take the first left exit, signposted Maidenhead Central. At the next roundabout, take the exit to Bray and Windsor (A308). Continue for half a mile and turn left at the sign to Bray (B3028). After entering the village continue past the bottleneck and The Fat Duck can be found on the right-hand side just before the Hinds Head Hotel. Parking is available in The Hinds Head car park, opposite The Fat Duck, which is patrolled by a security guard in the evening. In addition there are two village car parks. The first is on the right soon after the bridge. The second, slightly nearer car park is on the left at the other end of the village, opposite the cricket club. The journey from London Paddington to Maidenhead takes 40-50 minutes. The Fat Duck is a five-minute taxi ride from the station. The Fat Duck is in a residential area and therefore we kindly ask that our guests respect our neighbours by leaving quietly. If you have arranged to be collected we ask that the driver of the vehicle switches off the engine whilst waiting.


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